Házhoz megy az employer branding. Hogyan lehet a beszerzés a home office segítségére?
2020-04-22 Horváth Krisztián
Márciusban minden cég új helyzettel szembesült: a home office immár nem kiváltság, hanem elvárás lett mind a kormány, mind a munkavállalók részéről. A cél az emberek egészségének megérzőse. De hogyan reagáltak és reagálhatnak erre a munkáltatók?
Több olyan példánk is van, ami tanulságos lehet azoknak a cégeknek, akik most állnak át home officera, és a beszerzőiknek ebben kell segíteniük.
A cégek és beszerzők feladata látszólag egyszerű: biztosítani kell az otthoni munkavégzés feltételeit, ráadásul zökkenőmentesen. Most óriási előnyt élveznek azok a szervezetek, amik eddig is éltek a rendszeres home office lehetőségével, hiszen számukra ez nem új.
Azoknak a cégeknek azonban, akik eddig idegenkedtek a munkavégzésnek ettől a fajtájától, most új kihívásokkal kell szembenézniük.
Nem csak arról van szó, hogy elérhetővé kell tenni a cég erőforrásait bárhol a világban, hanem meg is kell tartani a munkavállalókat, sőt motiválni is kell őket.
Az employer branding házhoz megy
A legjobb munkaerőt eddig is kreatív intézkedésekkel, a HR és a marketing együttes munkájával kellett a céghez kötni, ami sokszor a beszerzők munkájában testesült meg. A pénzügyi intézkedéseken túl ugyanis a beszerző feladata volt olyan munkakörnyezet kialakítása, amiben örömmel dolgoznak az emberek. Ennek az utóbbi években számtalan bonyolult szempontja lett kezdve az irodaszerek beszerzéséről, át a világítástechnikán, az ivóvízen, bezárólag az egészséges munkavégzés alapvető feltételeivel, például az egészséges irodaszékkel.
Most ugyanez a feladat, csak mindezt úgy kell megoldani, hogy az egy közös iroda számtalan apró, kisebb munkaállomásra szakadt szét, amik a dolgozók otthonaiban vannak.
Mivel a fennálló helyzet tartósnak tűnik (nem csak a járvány lassú lefolyása miatt, hanem mert várhatóan azt követően is sokan home officeban szeretnének maradni), a legtöbb cég gyors intézkedéseket foganatosított.
A kapkodás jegyében volt olyan munkaadó, ami a munkavállalókra hárította a szükséges infrastruktúra beszerzését. Számla ellenében térítették a vásárolt, munkához szükséges informatikai eszközöket, csak arról feledkeztek meg, hogy később kinek a tulajdonát is képezik egész pontosan az új eszközök. Kellemetlen.
Azok a cégek, amikben megvolt a megfelelő kapacitás és agilitás, az IT osztályok és beszerzők együttműködésével központilag vásárolták meg az új informatikai és más eszközöket. Ez már egy fokkal jobb és szervezettebb megoldás.
Vannak azonban kiemelkedő példák is. Van olyan partnerünk, aki 30 SpinaliS szék beszerzését tervezte az irodába, a helyzet miatt azonban ennek nem lett volna értelme. Mivel a dolgozóknak már bejelentették az új székeket, együttműködésünk annyiban módosult, hogy egy cím helyett harminc különbözőre szállítottunk.
Igen, jól hallod: a székeket a dolgozók a home office időszakra otthonaikba kapták meg. Ez már valóban példás.
A beszerző a járvány alatt sem unatkozhat
Beszerzőként egy pillanatra se feledd el, hogy a járványhelyzet alatt is van élet, utána pedig gőzerővel fog minden beindulni újra. Azok a vállalatok lesznek a helyzet igazi nyertesei, akik nem csak túlélik, de fejlődéssel is töltik ezt az időszakot.
A beszerzőknek most is kiemelet szerepe van, ugyanis az egészséges és dolgozómágnes munkakörnyezetekért most is tehetnek. Ráadásul ez a segítség felértékelődik, hiszen a hetek óta otthon dolgozó alkalmazottak a bizonytalanság és a bezártság érzése miatt most minden gesztust ezerszer jobban értékelnek.
Ilyen gesztus lehet az is, ha nem a konyhaszéken kell dolgozniuk, hanem kapnak egy egészséges Emagra vagy SpinaliS forgószéket.
(És hogy a nagy szavak ne csak szavak maradjanak, cégünk is ennek szellemében járt el, és már a karantén második hetében minden dolgozójának, akik otthonról kényszerülnek feladatukat ellátni, eljuttattunk egy választott széket. E sorokat is egy SpinaliS Hackerről írom éppen, a saját otthonomból.)